Connect with us

Teknoloji

Dijital Oyun Sektöründe Rekor: İhracat 1 Milyar Dolar Oldu

dijital oyun ihracat rekor

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) paydaşlarının katılımıyla düzenlenen “2018 Yılı Oyun Yazılımı İhracat Rakamı Açıklaması” törenine katıldı.

Dijital oyun sektörü ihracatında büyük bir sıçrama yaşandığını söyleyen Pekcan, sektörün ihracat rakamlarını son 2 senede yüzde 100 artırdığını belirterek, “Dijital oyun sektörünün ihracatı 2016’da 500 milyon dolar iken bugün 1 milyar 50 milyon dolar oldu, ama hedefimiz daha büyük.” açıklamasında bulundu.

Ülkemizdeki Oyun Pazarı 750 Milyon Dolara Ulaşmış Bulunmakta

“Bilişim sektörünün ekonomik değeri yüksek parçalarından biri ise dijital oyun sektörüdür. Burada emeği geçen arkadaşlarımı hem tebrik ediyor hem teşekkür ediyorum.” diyen Pekcan, şu bilgileri verdi:

“2018 yılında yaklaşık 138 milyar dolar civarında olan küresel oyun pazarı büyüklüğünün, 2021 yılında 180 milyar dolar olması beklenmektedir.

Bu çarpıcı istatistiklerse sektörün mevcut durumunu ve potansiyeli göstermektedir ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Ülkemiz hızla dijitalleşen dünyaya ayak uydurmakta ve oyun yazılım sektörümüz hızla artan büyüme göstermektedir. Ülkemizdeki oyun pazarı 750 milyon dolara ulaşmış bulunmakta. Yerli oyun pazarımızın hızla büyümesi, bu alanda ekosistemin oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamaktadır.”

Dijital Oyun Şirketlerimizin isimlerinin ezbere Bilinmesini İstiyoruz

Pekcan, Ticaret Bakanlığının hizmet sektörü paydaşlarının uluslararası rekabet gücünü artırmak için kapsamlı çalışmalar yaptığını belirterek, sektörlerin ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda destekleri yenilediklerini söyledi.

Oyun yazılımı geliştiren şirketlere yurt dışı pazarlara yönelik reklam, tanıtım, pazarlama; yurt dışı birim; marka tescili, acente komisyonları, belgelendirme, danışmanlık ve fuar katılımları gibi pek çok pazara giriş ve pazarda tutunma çalışmalarını desteklediklerini anlatan Ruhsar Pekcan, şöyle devam etti:

“Tüm bu desteklerin yanı sıra, dijital oyun sektörünün ihtiyaçları gözetilerek hazırlanmış olan, sektöre özgü destek unsurlarımızın olduğunu da belirtmek isterim. Son olarak, uzun yıllardan beri mal sektörlerine yönelik olarak uygulamakta olduğumuz ‘TURQUALITY  Programı’na dijital oyun sektörümüzü de dahil ettik. Artık kendilerini bir dünya markası olarak görmek istiyoruz. Evet halihazırda markalar ama dijital oyun şirketlerimizin isimlerinin ezbere bilinmesini istiyoruz. Bakanlık olarak tüm desteklerimiz yanlarında.”

Bu İçerik İlginizi Çekebilir  Cari Açık, Temmuz Ayında 1.75 Milyar Dolara Geriledi

Oyun İhracatı Türkiye İhracatındaki Değişimin Öncülüğünü Yapıyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, oyun geliştiricilerinin ihracat alanındaki başarılarını takdir ettiklerini söyledi.

Oyun ihracatının Türkiye ihracatındaki değişiminin öncülüğünü yaptığını anlatan Gülle, şunları kaydetti:

“Mal ihracatı dünyada 17 trilyon dolar. Biz oradan yaklaşık yüzde 1 pay alıyoruz. Hizmet ihracatı son 10 yılda 5 trilyon dolara yükseldi, yüzde 50 arttı. O açıdan hizmet ihracatındaki büyümeyi yakalamamız ve burada çok yol almamız gerekiyor.”

Türk oyun geliştiricilerin sayısının artmasını dileğini ifade eden Gülle, sektörün bir ihracatçı birliği kurarak daha geniş bir vizyonla ilerleyebileceğini söyledi.

İhracatı herkesin anlayabileceği ve öğrenebileceği bir yazılım projesi geliştirmek için TOGED Başkanı Ali Erkin’le  konuştuklarını aktaran Gülle, “İhracatı 7’den 70’e herkese öğretmek adına bir yazılımla, ihracata nasıl başlanır, ne gibi süreçlerden geçilir, nasıl destek alınır gibi bir proje yapacağız. İnşallah buradaki amacımız ihracatı okullarımıza, gençlerimize, herkese iletmek. Amacımız bu işi bilen bir nesil yetiştirmek.” bilgilerini verdi.

Pek Çok Geliştirici ve Yayıncı Şirketimiz Şu Anda İlk 10’da

TOGED Başkanı Ali Erkin, İtalyan ve İspanyol oyun geliştiricilerinin dünyadaki önemli ticaret aktivitelerinde hatırı sayılır tanıtım yaptığını ifade ederek, Hindistan’ın da küresel ölçekte adından söz ettirdiğini söyledi.

Ancak Türkiye’nin oyun geliştirme konusunda İtalya, İspanya ve Hindistan’dan önde olduğunu belirten Erkin, şunları kaydetti:

“Oyun fuarlarıyla beraber bakanlıklarımızla pek çok ticaret aktivitesine katılıyoruz. Buralarda hep Hindistan’ın bu alanda ne kadar ileride olduğu soruluyor. Evet, Hindistan bazı alt yüklenicilik işlerini yapıyor ama Hindistan’dan dünyaya açılan herhangi bir önemli marka, oyun veya geliştirici stüdyo yok.

Bugün Türkiye’de şu anda hemen sayabileceğimiz 5 tane çok değerli oyun var. iPhonelarınızı açtığınızda göreceksiniz. İlk 10’da pek çok geliştirici ve yayıncı şirketimiz Amerikan Storeda şu anda ilk 10’da. Şu anda açtığınızda bu şirketlerimizi göreceksiniz. İhracatımızı yapıyorlar. Aynı şekilde PC pazarında ‘Gelmiş geçmiş en iyi 100 oyun’ arasında 30’uncu olan şirketimiz var. Mobil tarafta sürekli ihracat yapan şirketlerimiz, yatırım alan şirketlerimiz var. Burada Ticaret Bakanlığı’mızın katkılarıyla bugünlere kadar gelebildik.”

Bu İçerik İlginizi Çekebilir  Öğrenilmiş Dersler: Bu 10 Girişimcilik Hatasını Yapmayın

Erkin, Türk dijital oyun sektörünün başarılarının artarak süreceğini söyledi.

Kaynak: AA

Teknoloji kategorisindeki diğer haberler için: http://k2haber.com.tr/category/teknoloji/

Okumaya devam et
reklâm
Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Girişimcilik

Miniclip Kafa Topu 2’nin yapımcısı Masomo’yu Satın Aldı

Oyun dünyasının en köklü firmalarından Miniclip, Masomo’yu satın alma işlemlerini resmi olarak tamamladı.

Son yıllarda en popüler oyunlardan olan ve yaklaşık 60 milyon kullanıcıya ulaşan Kafa Topu’nun da yapımcısı olan Masomo’nun, dev oyun şirketi Miniclip’e satış işlemlerinin tamamlandığı açıklandı. İZMO’da hayata geçirilen Kafa Topu macerası, aldığı yatırım ve ortaklıklarla Masomo ile dünya pazarına açılmıştı. Yeni yapılan anlaşma ile artık şirket faaliyetlerini Miniclip çatısı altında sürdürecek.

Dünya oyun piyasasının ileri gelen firmalarından olan Miniclip ise 2015 yılından bu yana Riot Games, PUBG Mobile, Supercell gibi markaların da sahibi olan Tencent altında faaliyet gösteriyor.

İbrahim Akman: Daha Başarılı İşler Ortaya Koyacağız

Masomo CEO’su İbrahim Akman gerçekleştirdiği açıklamada “Miniclip gibi güçlü ve deneyimli bir ekip ile ortaklık kurduğumuz için çok mutluyuz. Kafa Topu serisi ile yakaladığımız başarıyı devam ettireceğimize, yeni yapacağımız oyunlarda Miniclip’in bu deneyimi ile birlikte daha başarılı işler ortaya koyacağımıza inanıyoruz. ifadelerini kullandı. Akman açıklamasına, “Oyuncu kitlelerimizin birbirlerine çok benzer olması ve Miniclip’in birçok oyun ile edindikleri tecrübeleri, oyunlarımıza aktarmak için sabırsızlanıyoruz. Türkiye’den son dönemde çıkan başarılı global oyun şirketleri arasına adımızı yazdırdığımız ve bunların tesadüf olmadığını bir kez daha kanıtladığımız için de ayrıca gurur duyuyoruz” şeklinde devam etti.

Miniclip CEO’su Rob Small: Heyecan Verici

Miniclip CEO’su ve kurucu ortağı Rob Small da anlaşmanın kendilerine heyecan verdiğini belirterek, “İbrahim Akman ve ekibiyle ortak olma imkanı elde ettiğimiz için çok heyecanlıyız. Masomo ekibinin, Kafa Topu markası ile dünyada öncü ve yenilikçi bir adım attığına inanıyoruz. Onlarla işbirliği yapmaktan, hedeflerini yerine getirmeleri için onlara destek olmaktan gurur duyuyoruz. Masomo’daki ekip ile çalışacağımız için çok heyecanlıyız, Miniclip ailesine katılmaları bizi oldukça sevindiriyor” diye konuştu.

Bu İçerik İlginizi Çekebilir  Kahve Devi Starbucks Kripto Para Piyasasına Adım Atıyor

Bu İçerikler İlginizi Çekebilir

Okumaya devam et

En Çok Okunanlar