Connect with us

Ekoloji

Vegan Derneği Türkiye’den Reklam Kurulu Başkanlığı’na ‘Sütaş’ Şikayeti

vegan derneği türkiye sütaş şikayet

Vegan Derneği Türkiye, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı’na Sütaş’ı şikayet etti. Şikayette Sütaş Süt Ürünleri A.Ş.’ye ait aldatıcı nitelikli, yanlış ve/veya yanıltıcı unsurlar ihtiva eden reklam yayınlarının kaldırılması, durdurulması, düzeltilmesi ve idari para cezası da dahil olmak üzere Başkanlığınızca re’sen takdir olunacak yaptırımların uygulanması talep edildi.

Yapılan Şikayet Başvurusu Şu Şekilde:

Çığır Açan Vegan Belgeseli: The Game Changers 

Vegan Derneği Türkiye: Tüketiciyi Aldatma Niyeti Taşıyor

“Sütaş Süt Ürünleri A.Ş.’ye ait aldatıcı nitelikli, yanlış ve/veya yanıltıcı unsurlar ihtiva eden reklam yayınlarının kaldırılması, durdurulması, düzeltilmesi ve idari para cezası da dahil olmak üzere Başkanlığınızca re’sen takdir olunacak yaptırımların uygulanması ve alınan kararların kamuoyu ile paylaşılması talebimizdir.

Sütaş Süt Ürünleri A.Ş.’nn şirket nakil araçlarında, reklam panolarında ve televizyon reklamlarında kullandığı “Çiftlikten Sofralara Doğal Lezzet” ifadesi ile görselde ineklerin çayırda gösterildiği reklamı ile web sayfaları içinde medya/reklam filmleri başlığı altında yer alan reklamları 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu kanun kapsamında düzenlenmiş olan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği kapsamında tüketiciyi aldatıcı, yanlı ve/veya yanıltıcı unsurlar ihtiva etmektedir. İlgili reklamlar hakkında inceleme yapılarak kanun ve yönetmeliğe açıkça aykırı olan reklamların yayından kaldırılması, durdurulması, düzeltilmesi ve idari para cezası da dahil olmak üzere Başkanlığınızca re’sen takdir olunacak yaptırımların uygulanması ve alınan kararların kamuoyu ile paylaşılması gerekmektedir.

Veganlığın Temeli Sömürüye Karşı Çıkmaktır

Hayvanların Yaşam Alanını Çiftlik Olarak Tanımlamak Mümkün Değildir

Şikayetimize konu reklamda, Sütaş Süt Ürünleri A.Ş. tesislerin “çiftlik” ibaresi ile ifade edilişi tüketicide aldatıcı bir kanı oluşturma gayesi taşımaktadır. Çiftlik hayvan yetiştirilen ve tarımla uğraşılan yer kelime anlamında ise de, aynı zamanda bu işle uğraşanların – çiftçilerin – yaşadıkları ve geleneksel anlamda hayvancılık yapılan yer olarak tüketicinin aklında yer etmiş bir kelimedir. Geleneksel hayvancılıkta üretim doğa koşullarına bağlıdır ve hayvanlar meralarda beslenir. Oysa ilgili sinai hayvancılık tesislerinde hayvanlar ticari mal olarak görülür, devasa makinelerde üretim yapılır ve hayvanlar oldukça dar bir alanda tutulur. Hayvanların yaşam alanlarını reklam ifadesinde ve görselinde yer aldığı gibi “çiftlik” olarak tanımlamak mümkün değildir. Kaldı ki çayırlarda inekler görseli tamamıyla gerçek dışı olup açıkça tüketiciyi aldatma niyeti taşımaktadır. Yukarıda izah ettiğimiz sebeplerle, Sütaş Süt Ürünleri A.Ş.’nin “Çiftlikten Sofralara Doğal Lezzet” ifadesi ile görselde ineklerin çayırlarda gösterildiği reklamın yasaklanmasını ve gerekli görülen diğer yaptırımların Sayın Kurul tarafından re’sen alınmasını ve alınan kararların kamuoyu ile paylaşılmasını talep etmekteyiz.”

Peki, Bu Veganlık Dedikleri Nedir?

Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir