Connect with us

Röportaj

Cansu Gültekin: Sanatçının İşsiz Kalması Göze Dokunmuyor

Cansu gültekin

K2 HABER – Başarılı ve güzel oyuncu Cansu Gültekin ile ‘pandemi süreci, tiyatro ve yeni normal sonrası’ üzerine bir röportaj gerçekleştirdik. Keyifli okumalar.

Röportaj: Polat Yıldız

Cansu Gültekin: Önce Sağlık Olsun, Yarın Üretiriz

  • Karantina sürecini nasıl değerlendirdiniz/geçirdiniz?

Herkes gibi evdeydim. Dinlendim. Boş zaman biraz iyi geldi diyebilirim. Çok okudum, çok izledim. Sabah uykularını da özlemişim, uzun uykular uyudum.

  • Karantina sürecinde pek çok oyuncu veya ekip online olarak seyircilerle/insanlarla buluştu. Çalışmalar, yayınlar, online paylaşımlar vs. yaptılar. Bunları nasıl karşıladınız? Takip ettikleriniz oldu mu? Neler söylersiniz?

Evet geçmiş yıllarda gösterimde olan yerli yabancı birçok tiyatro oyunu izledim, birkaç dijital konser dinledim. Bunlar çok özel fırsatlardı. Bir gece Shakespeare Globe’da Romeo&Juliet izlerken ertesi gece İtalya’da Andea Bocelli dinledim. Bir daha böyle bir şey yaşar mıyım bilmem.

Dolu Dolu Bir Sezon Ummuyorum

  • Bir oyuncu olarak 1 Haziran ile başlayan “yeni normal” anlayışı sonrası önümüzdeki sezonda tiyatrolarda nasıl bir durum bekliyorsunuz? Oyuncu ve seyirci açısından değerlendirebilir mısınız?

Kapalı alana girme fobimiz uzun süre devam edebilir. Normalleşmenin ne yönde ilerleyeceği de çok önemli. Virüsün yayılma hızına bağlı olarak ilerleyişimizi sezonda göreceğiz ama ben dolu dolu bir sezon ummuyorum. Bununla da barışığım. Olağanüstü bir dönemden geçiyoruz. Önce sağlık dememiz gerek.

  • Pandemi süreci ve karantina, tiyatroların kapanması, setlerin durması ve birçok oyuncunun işsiz kalması gibi olumsuzluklar doğurdu. Bunlar için neler söylersiniz?

Ben de aylardır çalışmıyorum. Bu her sektör gibi bizim için de çok zor. Maddi ve manevi sonuçları oldu. Ama az önceki sorudaki cevabımı yineleyeceğim. Önce sağlık olsun. Yarın üretiriz.

  • Bir önceki soruya paralel olarak bir de olumlu taraftan bakarsak/bakabilirsek bu süreç, oyuncunun/kişinin kendine zaman ayırması, aktif dinlenmesi, özel çalışmaları için vb. vakit bulmasını sağladı mı? Sizde nasıl oldu bu durum?

Mutlaka oldu. Öncelikle tarifi zor bir döneme tanıklık ettik ki bu edinimci, izleyici karakterimiz için bulunmaz bir koşul. Bu dönem birçok esere konu olur. Ayrıca ben bireysel olarak zaman ayıramadığım bir sürü araştırma ve okumaya fırsat buldum. Yeni şeyler deneyimledim.

Büyük Paralar Kazanmayan Ciddi Bir Kitle Var Bu Sektörde

  • Bu süreçte tiyatroların/oyuncuların dayanışması için birtakım projeler geliştirildi. Şiirler okundu (dayanışmanın 100’ü şiir), etkinlikler gerçekleştirildi. Tiyatromuz Yaşasın gibi oluşumlar çıktı ve imzalar toplandı. Bunlar için neler söylersiniz? (Yapılıyor, ne ölçüde karşılık buluyor, başarılı oluyor mu, yoksa sadece öylece kalıyor mu?)

İlla ki insanlara ulaşıyor bir açıdan karşılık buluyor ama tamamen normale dönme süremiz belirleyecek bunun aktif cevabını.

  • Pandemi sürecinde sanata ve sanatçıya bakışı nasıl değerlendirirsiniz? Açarsak; birçok alan gibi sanat da bu pandemi sürecinden fazlasıyla etkilendi ve bu durumda sanata sanatçıya karşı devletin, seyircinin, insanların tavrını nasıl buldunuz?

Sanat, eğlence sektörü kapsamında kalıyor maalesef ve böyle durumlarda sanatçının işsiz kalması o kadar da göze dokunmuyor. Birikimi olmayan ve öyle büyük de paralar kazanmayan ciddi bir kitle var bu sektörde ve onlar adına bu çok zor. Çıkıp zordayım desen halk da kızıyor “sen zordaysan, çiftçi ne yapsın” oluyor. Halbuki ben de çiftçi de aynı maddi standarttayız, bilinmiyor. Medyanın bir yanılsaması bu.

Evde Kapalı Kalmamızdan Güzel İçerikler Çıkacaktır

  • Bu durumda, az çok bir sıkıntı yaşayan, işsiz kalan vs. pek çok oyuncu varken oyuncu olmak isteyen genç insanlara ne dersiniz?

Bir şey diyemem. Hedeflerini doğru motivasyonlarla seçsinler diyebilirim ancak.

  • Sizce bu pandemi süreci ilerleyen zamanda tiyatro sahnesinde işlenir mi? Tiyatroda ne ölçüde yer bulabilir? Nasıl olur sizce?

Tabi ki işlenir. Özellikle evde kapalı kalmamızdan güzel içerikler çıkar. Haberlere konu olan olaylar da etkili olur. Bu sırada sosyal medyada üretilen içerikleri çok beğenerek takip ettim.

  • Son olarak, bu süreçte en çok hoşunuza giden ve en çok şikâyetçi olduğunuz durumlar ne oldu?

Süreci olağanca sakin, dikkatli ve olumlu yönde götürdük diye düşünüyorum. Bu birliği ve beceriyi sevdim.

 Röportaj için Cansu Gültekin’e teşekkür ediyoruz.

Işık Öğütçü ile Orhan Kemal Üzerine: Geceleri Kimsenin Aç Yatmadığı Bir Türkiye Hayal Ediyordu

Cansu Gültekin Kimdir?

Cansu Gültekin, 1990, İstanbul doğumludur. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Ana Sanat Dalı mezunudur.

Tiyatro kariyerine İstanbul Devlet Tiyatroları’nda Kazım Akşar’ın yazıp yönettiği Güneş Batarken Bile Büyük adlı oyunda Bettina rolüyle, televizyon kariyerine ise 3 yaşında reklam filmlerinde oynayarak başlamıştır.

Akasya Durağı, Kavak Yelleri, Baba Candır, Kertenkele Yeniden Doğuş, Masum Değiliz, Bir Umut Yeter, Hekimoğlu, Sefirin Kızı gibi dizlerde rol almıştır.

Cansu Gültekin’in rol aldığı tiyatro oyunları:

2014-2015 – Güneş Baterken Bile Büyük – İstanbul Devlet Tiytaroları
2015-2016 – Triole-Bir MEDEA Uyarlaması – Antigravity Art Project

Cansu Gültekin’in rol aldığı diziler ve filmler

2020 – Sefirin Kızı (TV Dizisi)
2020 – Hekimoğlu (Leyla) (TV Dizisi)
2018 – Bir Umut Yeter (Serap) (TV Dizisi)
2018 – Yaşamayanlar (Hatice) (TV Dizisi)
2018 – Masum Değiliz (Müge) (TV Dizisi)
2016-2017 – Kertenkele Yeniden Doğuş (Büşra) (TV Dizisi)
2016 – Baba Candır (Damla) (TV Dizisi)
2010 – Kavak Yelleri (Hayriye) (TV Dizisi)
2008-2010 – Akasya Durağı (Nurten) (TV Dizisi)