Connect with us

Ekonomi

Tüketiciler Koronavirüsten E-Ticaretle Korunmayı Seçti

ideasoft seyhun özkara e-ticaret koronavirüs

Türkiye’de koronavirüse karşı alınan önlemler tüketici davranışlarını da etkiledi, özellikle temassız ödeme yöntemleri arttı. Mart ayında internetten dezenfektan siparişleri 54 kat artarken zam şampiyonu ise ”maske’ oldu. Alışverişlerin çoğunluğu e-ticaret üzerinden yapılırken artık anlık olarak internetten satılan ürünleri Ideasoft tarafından hazırlanan Türkiye haritasından takip etmek de mümkün.

Koronavirüs salgınına karşın alınan tedbirlerin ardından fiziki temas gerektiren tüm faaliyetler azalırken tüketiciler, temassız ticaret olarak adlandırılan e-ticaret sitelerine yöneldi. Özellikle online alışverişlerde sepetlerin içeriği hızla değişti. Türkiye’nin e- ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft, Mart ayıyla birlikte online ticaret alışkanlıklarındaki değişimi ortaya koymak adına 8.000’den fazla e-ticaret sitesinin siparişlerini inceleyerek Ocak ayıyla kıyasladı. Virüsten korunmanın yollarını arayan vatandaşların yoğun ilgisiyle dezenfektan satışları yüzde 5 bin 413 artış gösterdi. Yoğun talep, fiyatları da etkiledi; Mart ayında maske fiyatları ortalama yüzde 520, ateş ölçer fiyatları ise yüzde 139 arttı.

COVID-19’un Ekonomiye Etkisi En Az Bir Yıl Sürecek

ideasoft ateşölçer seyhun özkara koronavirüs mart

Ateş Ölçer Siparişleri 6,5 Katına Çıktı

IdeaSoft’un koranavirüsün e-ticarete ve tüketim alışkanlıklarına etkisini incelediği raporda; Mart ayında internetten satın alınan dezenfektan, maske, kolonya, eldiven ve ıslak mendil olmak üzere hijyen ürünleri sayısı 6,5 kat arttı. Adet bazındaki yüzde 5 bin 413’lük rekor artışla ilk sırada yer alan dezenfektan ürünlerini, yüzde 3 bin 224 artışla maske, yüzde bin 148’le kolonya, yüzde 512’yle ateş ölçer ve yüzde 286’yla eldiven çeşitleri takip etti. Bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyenler ise vitamin ve takviye gıdalara yöneldi. Ocak ayına kıyasla bu kategoride satılan toplam ürün adedi Mart ayında yüzde 177 arttı. 

Ünlü Profesör Daron Acemoğlu Uyardı: Kriz Katlanarak Büyüyor

Araştırmada talebin arttığı ürünlerin birim fiyatlarında da değişim gözlendi. Ocak ayına kıyasla Mart ayında rekor fiyat artışı gösteren ürün yüzde 502 ile maske oldu. Maskeyi yüzde 139’luk fiyat artışıyla ateş ölçer, yüzde 64 ile eldiven ve yüzde 55 ile ıslak mendil takip etti.

Ideasoft Üzerinden İnternette Nelerin Satıldığı Artık Anlık Olarak Takip Edilebiliyor

Evde kalmanın ve fiziksel teması en aza indirmenin büyük önem taşıdığı günümüzde e-ticaretin bir çıkış yolu olarak görüldüğünü belirten Ideasoft CEO’su Seyhun Özkara, KOBİ ve girişimcilere destek olmak için canlıya aldıkları siteye değindi. Özkara, “IdeaSoft olarak tüketicilerin büyük oranda alışverişlerini e-ticaret üzerinden yaptığı bu dönemde KOBİ ve girişimcilere kılavuzluk etmek adına Türkiye’nin e-ticaret yolculuğunu anlık olarak ve şeffaf bir şekilde takip edebilecekleri bir site kurduk. canli.ideasoft.com.tr adresinden ulaşılabilen bu site ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek şu anda internetten nelerin satıldığını, ürünlerin en çok talep gördüğü illeri, hangi ürünün hangi fiyata satıldığını görmelerini sağlıyoruz. Bu sayede özellikle içinde bulunduğumuz bu zorlu salgın sürecinde e-ticaret faaliyetlerini desteklemeyi ve temassız ticaretin ülke ekonomimize katacağı değeri artırmayı hedefliyoruz” dedi.

Yurttaşlık Geliri Uygulaması Bir Seçenek Olabilir

seyhun özkara ideasoft

Ideasoft CEO’su Seyhun Özkara

Ideasoft Hakkında

2005 yılından bu yana web ve mobil tabanlı yazılım çözümleri sunan Ideasoft, Türkiye’nin e-ticaret altyapı sağlayıcısı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

Sermayesizlik, Girişiminize Engel Olmasın: Girişimcilere Üç İpucu

Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.