Connect with us

Ekonomi

Yeni Ekonomi Programı: Turizmde Hedef Uzak Doğu Pazarı

uzak doğu pazarı

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından açıklanan Yeni Ekonomi Programı’na (YEP), cari işlemler açığını sürdürülebilir bir seviyeye indirme hedefiyle turizm sektöründe uygulanacak politika ve tedbirleri de ortaya koyuyor. Bu kapsamda, Çin, Japonya ve Güney Kore’nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarı ile ilgili turizm planları oluşturularak hayata geçirilmesi planlanıyor. Söz konusu Uzak Doğu pazarı Türkiye için turizmde önemli bir potansiyel oluşturuyor.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) verilerine göre, bu yılın ocak-temmuz döneminde Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’dan Türkiye’ye gelen toplam turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72,5 artışla 438 bin 83’e ulaştı.

Bu yılın 7 ayında Türkiye, Çin’den 225 bin 29, Hindistan’dan 83 bin 136, Kore’den 87 bin 249, Japonya’dan ise 42 bin 669 ziyaretçi ağırladı.

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya YEP’te turizm sektörüne yönelik politika ve tedbirlerin bulunmasının sektör temsilcilerini çok mutlu ettiğini söyledi.

Bağlıkaya, YEP ile turizmcilere bir misyon yüklendiğini ve bunun karşılığını vermeye çalışacaklarını belirterek, “Yeni, zengin pazarlar, sezonun uzatılması gibi kriterlerle ilgili ayrı ayrı çalışılıyor. Hindistan, Japonya, Güney Kore ve Çin’in 2017’de turizm harcamaları 325 milyar dolara ulaşmış, bunlar çok yüksek segmentte turist gönderen ülkeler. Dolayısıyla bizim ana pazarların yanında bu pazarlarda da etkin olmamız gerektiğini biliyoruz. Elimizden geldiği kadar da bu pazarlarda çalışmalar yapıyoruz. Bu kapsamda, ekimin ilk haftası Hindistan’ın 6 şehrinde birtakım organizasyonlar farkındalık yaratacağız. Hindistan pazarında faaliyet gösteren tur operatörleriyle Türkiye’den 20 turizm firması iştirak edecek. Ayrıca kasımda da Hintli düğün planlamacıları İstanbul’a gelecek. ” ifadelerini kullandı.

Çin’de Türkiye yılı

Çin’de 2018’in “Türkiye yılı” olarak ilan edildiğini hatırlatan Bağlıkaya, “Zenginliklerimizi Çinli dostlarımızla paylaşma fırsatı bulduk. Bu çerçevede Türkiye ile ilgili farkındalık, Türk yemekleri, ürünleri, Türkiye ile ilgili tanıtım faaliyetleri yoğun şekilde geçekleştirildi.” dedi.

Bu İçerik İlginizi Çekebilir  Merkez Bankası Politika Faizini Değiştirmedi: Yüzde 24

Bağlıkaya, 29 Ekim’de yeni havalimanının açılmasıyla uçuş kapasitesinin artacağını, China Southern Airlines’ın 20 Aralık’tan itibaren haftada 3 kez seferlere başlayacağını ifade etti.

Türkiye’nin Uzak Doğu ülkeleriyle bu zamana kadar turizm ilişkilerinin önündeki tek sıkıntının ulaşım olduğuna dikkati çeken Bağlıkaya, bu uzaklıktaki destinasyonlarda uçuş sıklığının çok önem taşıdığının altını çizdi.

Bağlıkaya, Uzak Doğu ülkelerinin Türkiye’ye bakış açısının son derece pozitif oluğunu belirterek, “Oralar en sorunsuz, büyümeye de en müsait pazarlarımız, orada potansiyel var. Biz zaten Kültür ve Turizm Bakanlığımızla hep irtibat ve çalışma halindeyiz. Bu pazarlara yönelik özel birtakım aktiviteler yapılacak, biz de o çalışmaların içindeyiz.” değerlendirmesinde bulundu.

Kaynak: AA

Ekonomi kategorisindeki diğer haberler için: http://k2haber.com.tr/category/ekonomi/

reklâm
Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

TÜİK Ekim Ayı Enflasyon Verilerini Açıkladı: Enflasyon %8.55’e Geriledi

şubat ayı enflasyon ekim

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ekim ayı enflasyon verilerini açıkladı. Buna göre TÜFE’de (2003=100) 2019 yılı Ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 2.00, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 10.59, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8.55 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 16.81 artış gerçekleşti. Böylece ekim ayı enflasyon oranı yılın en düşük seviyesine indi.

Aylık En Yüksek Artış Yüzde 11.70 ile Giyim ve Ayakkabı Grubunda Oldu

Ana harcama grupları itibarıyla 2019 yılı Ekim ayında endekste yer alan gruplardan, konutta yüzde 3.55, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 1.65, haberleşmede yüzde 1.43 ve ulaştırmada yüzde 1.17 artış gerçekleşti.

Aylık Düşüş Gösteren Tek Grup Yüzde 0.59 ile Eğlence ve Kültür Oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2019 yılı Ekim ayında endekste yer alan gruplardan sadece eğlence ve kültür grubunda yüzde 0.59 oranında düşüş gerçekleşti.

Yıllık En Fazla Artış Yüzde 43,60 ile Alkollü İçecekler ve Tütün Grubunda Gerçekleşti

TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre sağlık yüzde 14.24, eğitim yüzde 14.20, lokanta ve oteller yüzde 13.71 ve çeşitli mal ve hizmetler yüzde 13.43 ile artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

Özel Kapsamlı TÜFE Göstergesi (B) Aylık Yüzde 1.58 Arttı

İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE’de 2019 yılı Ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 1.58, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 9.66, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7.64 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 16.09 artış gerçekleşti.

Ekim 2019’da endekste kapsanan 418 maddeden; 33 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 289 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 96 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.

Bu İçerik İlginizi Çekebilir  Ulusal Para İle Ticaret: Türkiye, Rusya'dan Ruble İle Buğday Alacak

Tüketici Fiyat Endeksi, Ekim 2019
[2003=100]

Ekonomi kategorisindeki diğer haberler için: http://k2haber.com.tr/category/ekonomi/

Okumaya devam et