Connect with us

Blog

Barış Tınay: LinkedIn Profiliniz, Elinizdeki CV’den Daha Değerli

LinkedIN Barış Tınay

Barış Tınay – İş dünyası profesyonellerinin en büyük dijital ağ platformu olan LinkedIn, bugün 200 ülkede 500 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Kullanıcılar kendi kariyer ve mesleki deneyimlerini paylaşmak, sektörel iş bağlantıları kurmak, iş aramak veya yetenekli çalışan bulmak, profesyonel iş hayatlarına katkı sağlayacak içerik ve bilgilere ulaşmak için LinkedIn’i tercih etmektedir.

LinkedIN 2003 yılında, Reid Hoffman tarafından kuruldu. Tabi Hoffman da diğer sosyal medya platform kurucuları gibi sıradan bir isim değil. Hoffman, Stanford Üniversitesi Bilişsel Bilim mezunu. Masterını da Oxford Üniversitesi Felsefe bölümünde yapmış. Hoffman aynı zamanda eski bir Paypal çalışanıdır. Paypal’in bugünlere gelmesinde büyük katkısı olduğu belirtiliyor. LinkedIn 2016 yılında, 26.2 milyar dolar gibi oldukça iyi bir rakama Microsoft’a satıldı. Bu bilgileri verdikten sonra, asıl konumuza gelelim.

URL Nedir? URL Kısaltma Neden Önemlidir?

Barış Tınay: İlk İntiba LinkedIn Profiliniz Üzerinden Gerçekleşiyor

Doğru bir LinkedIn kullanımının, kariyer açısından oldukça önemli olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Çünkü bu platformdaki imajımız, elimizdeki CV’lerden daha değerlidir. Birçok işe alım çalışanı/şirketi bizlerle görüşmeden önce, sosyal medya üzerinden araştırmamızı yapıyor. Yani ilk intiba görüşmemizden de önce, LinkedIn profilimiz üzerinden gerçekleşiyor. Yougov’un yaptığı bir araştırmaya göre, işverenlerin inceledikleri ilk sosyal ağ LinkedIn (%48). Ayrıca Google, LinkedIn’deki tüm değişiklikleri hızlıca endeksliyor. Bu da Google’da isminiz arandığında, LinkedIn profilinizin ilk sıralarda çıkmasını sağlıyor.

Gelelim, yapılması gerekenlere. Madde madde ilerleyelim:

  • Profilinizdeki bilgilerinizi eksiksiz olarak doldurun. Profilinizi her zaman güncel tutun. Güncel olmayan bir profil, hiçbir anlam ifade etmiyor.
  • LinkedIn’de olsun, başka platformlarda olsun, hayatınızın her alanında, her zaman insanlara değer katmaya çalışın. Bunu karşılık beklemeden yapın. İçerikleriniz de bu amaca uygun olsun. Yapabilirseniz her gün bir paylaşım yapın ama haftada iki, üç paylaşımın altına da düşmeyin. LinkedIn’de uygun paylaşım saatleri 07.00 -09.00 ve 17.00 – 18.00 arasıdır.
  • Profil fotoğrafınız yüzünü gösterir bir şekilde olsun. Profesyonel kimliğinizi yansıtın. Selfie fotoğraflarınızı burada kullanmayın. Profil fotoğrafı piksel boyutu 400 (g) x 400 (y) pikseldir. Arka plan fotoğrafınız ise karakterinizi, markanızı ya da hobilerinizi yansıtır özellikte olmalıdır. Bu dosya için de piksel boyutları 1584 (g) x 396 (y) pikseldir. Maksimum dosya boyutu ise 8 MB‘tır.
  • Profil düzenleme kısmından, başlık bölümüne uzmanlık alanınızı yazın. (Proje Yöneticisi, Sosyal Medya Uzmanı, Endüstri Mühendisi, İnsan Kaynakları Uzmanı vb.) Özet bölümüne çalıştığınız alan ile ilgili bilgiler verin. Kısa ve öz olsun. Anahtar kelimenizi belirleyin. Kaç yıldır bu işi yaptığınızı, bu alandaki hedeflerinizi, en fazla üç cümle olacak şekilde yazın. Medya bölümüne de aldığınız sertifikaların görsellerini, iş hayatınızdan (seminer, zirve katılımı vb.) fotoğrafları ekleyin.

Girişimci Olmak İçin Ne Zaman Adım Atmalısınız?

  • Yeteneklerinizi asla abartmayın. Gerçek ne ise, onu yazın. Dürüstlük, her zaman kazandırır. Peter F. Drucker’ın çok sevdiğim bir sözü var; “İş Ahlakı yoktur, yalnızca ahlak vardır”. Her zaman ahlaklı olun. Çalışma arkadaşlarınızdan yetenekleriniz için onay istemeyi de unutmayın.
  • Profil URL’nizi mutlaka kişiselleştirin. Bunu yapmak da oldukça basit. Sağ üst köşeden Ben/Ayarlar ve Gizlilik/Genel Profilinizi düzenlemeye gidin. Sağ, en üst köşede URL’yi düzenle kısmından uzantınızı değiştirebilirsiniz. URL’nizi ad-soyad, soyad-ad, ad_soyad vb şeklinde yapmanızı tavsiye ediyorum. Ad veya soyadınızın başına ya da sonuna sayı eklememeli ya da takma isimler kullanmamalısınız.
  • Size değer katacağını düşündüğünüz kişileri eklemekten çekinmeyin. Burada iş çevrenizi genişletmek için bulunuyorsunuz. Misal, ben TÜSİAD Başkanı Sn. Erol Bilecik’e bağlantı talebi gönderdim ve kabul etti J Dipnot: Bağlantı talebinizi kabul etmeyenlere, bir daha istek göndermeyin.

Aynı Hataları Tekrarlamayın: Girişimler Neden Başarısız Olur?

  • İş yaptığınız, gönüllü çalıştığınız kişilerden tavsiye isteyin, çekinmeyin. Bu tavsiyeler, profilinizi inceleyenler açısından sizin güvenirliğinizi oldukça arttırır. Bu benim de eksik olduğum bir alan, insan tavsiye isterken biraz çekingen olabiliyor. Bundan sonra çekinmiyoruz.
  • Türkçenize mutlaka dikkat etmelisiniz. Bilmediğiniz bir kelime de ya da söz öbeğini, TDK üzerinden kontrol edebilirsiniz. Emin olun ‘herkes’ yerine ‘herkez’ yazdığınızda, kişisel imajınız açısından geri dönüşü olmayan bir yola girmiş olursunuz J Yazım diliniz yarı resmi ve samimi olmalıdır. Ne laubali olun ne de gereksiz bir resmiyette bulunun.
  • Özel hayatınıza ilişkin bilgi, fotoğraf paylaşmayın. Paylaşımlarınız sektörel bilgiler, analizler, istatistikler, etkinlik duyuruları, kitap, film önerileri vb. konulardan oluşmalıdır. Amacımız değer katmak, unutmayın. Tatil, yemek, spor fotoğrafı paylaşan kişiler, kendilerine büyük kötülük yapıyor. Siz, onlardan olmayın. Burada insanlar işi ile ilgili bilgi almak ve iş çevresini genişletmek için bulunuyor.

Girişimcilere Özel: En Çok Kullanılan Girişimcilik Jargonları

  • Burası iş profesyonellerinin olduğu, sosyal bir ağ. Siyasi içerikli paylaşımlar yapmamalısınız. Herkesin bir siyasi görüşü vardır ama buradaki insanlar sizin siyasi görüşünüzle değil, işinizdeki uzmanlığınız ile ilgileniyor. Burası Türkiye, bazen yoğun hislere kapılabiliyoruz. Aman dikkat edin.
  • Beğendiğiniz, yorum yazdığınız paylaşımlara da dikkat etmelisiniz. Çünkü beğendiğiniz, yorum yaptığınız her paylaşım, bağlantılarınızın sayfasına da düşmektedir. Bir arkadaşınıza yapacağınız argo içeren bir espri, imajınıza zarar verebilir. Ayrıca hiçbir konuda saldırgan bir üslup takınmayın. Çalıştığınız kurum ve kişiler ilgili de, ahlaki olmayan durumlar hariç, olumsuz ifadeler kullanmamaya çalışın.
  • Kendinize mutlaka bir blog ya da web sitesi kurun. Dijital bir çağda yaşıyoruz, bu artık olmazsa olmazlardan. Ad-soyad.com.tr uzantılı bir web sitesi, hiç fena durmaz. Para harcamak istemiyorsanız, blog da işinizi fazlası ile görecektir. Tercih sizin. Blogunuzdaki ya da sitenizdeki yazıları, LinkedIn hesabınızdan paylaşın. Aynı şekilde sunumlarınızı da www.slideshare.com üzerinden LinkedIn’de yayınlayın. Paylaştıkça, değer yaratırsınız.
  • LinkedIn profilinizi daha efektif kullanmak istiyorsanız, Premium üyeliğe geçebilirsiniz. Şu an için aylık 117,99 TL bir ücret isteniyor. Maddi durumunuz uygun ise, Premium üyeliğe geçin. Premium üyelikte daha fazla insana ulaşabilir, detaylı arama yapabilir, profilinizi görüntüleyenlerin tam listesini görebilirsiniz. Ayrıca InMail özelliği ile ulaşamadığınız insanlara mesaj gönderebilirsiniz.
  • LinkedIn’in en güzel özelliklerinden biri de farklı dilde ekstradan bir profil daha oluşturulabilmesidir. İki profil, sizi hem ulusal hem de uluslararası alanda değerli kılacaktır.

Şimdilik bu kadar diyelim. LinkedIn’de diğer sosyal medya araçları gibi kendini zaman zaman güncelleyebiliyor, yeni özellikler getirebiliyor. Bunları takip etmenizi öneriyorum.

Öğrenilmiş Dersler: Bu 10 Girişimcilik Hatasını Yapmayın

LinkedIn iş aramak için kullanılan en büyük sosyal ağ. En az CV’niz kadar özen göstermelisiniz.

Sevgiler.

Barış TINAY

Blog kategorisindeki diğer yazılar için: http://k2haber.com.tr/category/blog/

Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.